石橋を叩いて壊す。

40代ITエンジニアの2児パパのブログ

【英語】今日学んだ表現 いつごろにすることの表現

I'm very tired today.

私は今日とても疲れています。

 

I tossed and turned all night.

私は一晩中寝返りを打っていました。

 

I went to bed around midnight.

私は午前0時ごろに着きました。

 

I got up around five in the morning.

私は朝5時ごろに起きました。

 

I really need some coffee.

私は本当にコーヒーが必要です。

 

I get up around eight.

私は8時ごろに起きます。

 

I go to bed around midnight.

私は6時ごろに寝ます

 

I get to work by ten.

私は10時までに職場に到着します。

 

I usually have dinner around six.

私はいつも6時ふごろ晩ごはんを食べてます。

 

I try to go to bed by midnight.

私は午前0時頃までには寝るようにしています

 

I never drink coffee after three.

私は3時以降は絶対にコーヒーは飲みません。