石橋を叩いて壊す。

40代ITエンジニアの2児パパのブログ

【英語】今日学んだ表現 どこらへんに住んでいるか伝えたい時の表現

I live near the mall.

モールの近くに住んでいます。

 

I live near the beach.

ビーチの近くに住んでいます。

 

I live next to the park.

私は公園の隣に住んでいます。

 

I live behind the ice cream ship.

アイスクリーム店の裏側に住んでいます。

 

I live near the train station.

私は駅の近くに住んでいます。

 

I live behind the post office.

私は郵便局の裏側に住んでいます。


I live befind the bus stop.

私はバス停の裏側に住んでいます。


I live right there.

私はすぐそこに住んでいます。

 

I live right around the corner.

私はこのすぐ近くに住んでいます。

 

I live right accross the street.

私は通りのすぐ向こう側に住んでいます。