石橋を叩いて壊す。

40代ITエンジニアの2児パパのブログ

【英語】今日学んだ表現 I grew up in Fukuoka.

I grew up in Fukuoka, a big city in japan.

I still live there and I love it  because of the dlicious food and easy lifestyle.

I'm from Canada. But I live in the State.

カナダ出身ですが、アメリカに住んでます。

 

I was born in Vancouver. bu I live in Los Angeles.

バンクーバー出身ですが、ロサンゼルスに住んでます。

 

I grew up in the moutains, but I live in the city.

山間部で育ちましたが、都市に住んでます。

 

The city was nice, but it wasn't my style.

いい街だったんですが、自分には合いませんでした。

 

The city was nice, but it wa too expensive.

いい街だったんですが、高すぎました。

 

The city was nice, but it was too expensive and too cold.

いい街だったんですが、高すぎるし寒すぎました。

 

I was born in the countrysize.

私は田舎で生まれました。

 

I was born in the suburbs.

私は郊外で生まれました。

 

I grew up in the moutains.

私は山間部で育ちました。

 

in the middle og nowhere.

超田舎、人里離れた。

 

It's warm and sunny.

暖かくて晴れています。

 

There are a lot of fun things to do.

楽しめることがたくさんあります。